Gratis levering vanaf 39,95€ in België en Luxemburg en vanaf 59,95€ in Frankrijk, Nederland en Duitsland

L’interval training est la manière la plus efficace de brûler du gras ? Voici une question qui revient souvent chez Sport Nutrition !

HIIT (interval training)

HIIT (interval training)
Door Lorena
Op 20-03-2020 14:49

Is intervaltraining de meest efficiënte manier om vet te verbranden? Dit is een vraag die bij Sport Nutrition vaak aan de orde komt! Inderdaad, HIIT is een praktische training die overal kan worden gedaan en waarmee u gemakkelijk en in korte tijd vet kunt verbranden.



Bevordert het vrijkomen van groeihormoon




Inderdaad, het zal zelfs helpen om je spieren te hervormen, aangezien je anaerobe energiesysteem voor een langere periode wordt aangesproken om melkzuur te produceren. En hoe meer melkzuur je produceert, hoe meer groeihormoon je vrijgeeft! Bovendien is het groeihormoon verantwoordelijk voor het versnellen van het smelten van vet en het verbeteren van het anabole proces en dus voor een betere spierreconstructie! 




Efficiënt vet verbranden


Bovendien, wanneer je traint met snelle, herhaalde en intense bewegingen, vermoei je je spiervezels en trek je je glycogeenreserves aan. De HIIT zal het interne evenwicht van uw lichaam verstoren, het zal lange uren moeten werken om dit evenwicht zo snel mogelijk te herstellen. Uw stofwisseling zal dus hoger zijn dan normaal, want om het evenwicht te herstellen zal uw lichaam meer zuurstof verbruiken.


Voorbeeld van intervaltraining

Herhaal deze schakeling 3-4 keer 



    3 min. opwarmbeweging armen, benen, stevig lopen

    30 seconden sprint ter plaatse 

    30 sec. springveren 

    30 sec. montaine-klimmers 

    30 sec. rust (snel lopen)
    1 min. kraakpanden 

    1 min. push-ups
    30 sec. rust (snel lopen) 

    1 min. burpees x 15 

    1 min. bord 

    2 min. terug naar lopen


Voorzorgsmaatregelen



Als u niet gewend bent aan hoge intensiteit cardio, kan deze intensieve training gevaarlijk voor u zijn. Begin altijd geleidelijk aan, het is belangrijk om 5 minuten op te warmen en aan het einde van de training nog eens 5 minuten te herstellen in een langzamer tempo. 
Pas op voor het risico van ernstig letsel bij een slechte uitvoering of bij gebrek aan opwarming (let goed op de uitgevoerde beweging).