Gratis levering vanaf 39,95€ in België en Luxemburg en vanaf 59,95€ in Frankrijk, Nederland en Duitsland

Een paar goede gebaren moeten worden gemaakt om zichzelf te beschermen en zijn voor iedereen toegankelijk!

Hoe kunt u uw immuunsysteem in deze periode versterken?

Hoe kunt u uw immuunsysteem in deze periode versterken?
Door Lorena
Op 19-03-2020 14:44

Een paar goede gebaren moeten worden gemaakt om zichzelf te beschermen en zijn voor iedereen toegankelijk!


Allereerst is een goed beschermd organisme een gezonde darmflora. De microbiota vertegenwoordigt 70% van de efficiëntie van het immuunsysteem, dus om deze niet-pathogene bacteriën te helpen bij de bestrijding van de ziekteverwekkers is het essentieel om ze een gunstig klimaat te bieden.

Het wordt daarom sterk aanbevolen om elke dag minstens 2 tot 3 prebiotische bronvoedingsmiddelen te consumeren, zoals knoflook, asperges, uien, prei, gerst, haver, citrusvruchten, kiwi's, vlas en chiazaden bijvoorbeeld. Het kan ook de moeite waard zijn om het dieet van het lichaam aan te vullen als de inname via de voeding laag blijft.

Ook is het nemen van een kuur van een maand met een multivitaminesupplement niet gevaarlijk, zelfs als het individu geen tekort heeft, en kan het de immuniteit versterken. Vitamine D helpt bijvoorbeeld bij de bestrijding van virussen en zink versterkt de antivirale verdediging.

Bovendien kunnen geneeskrachtige planten gunstig zijn voor de KNO en de longblaasjes, zoals het cypresse-ecinacea duo voor jongeren, en het cypres-astradacea duo voor de meest kwetsbare, zieke personen of personen ouder dan 65 jaar (informatie van Dr. Didier Chos, voorzitter van het Europees Instituut voor Diëtetiek en Micronutritie (EIDM)).



Ook aanbevolen: ginseng helpt bij de bestrijding van vermoeidheid, tijm is uitstekend voor de luchtwegen, tea tree, kurkuma en vlierbessen bestrijden bacteriële en virale infecties.

Bovendien helpt de beoefening van de sport om in vorm te blijven, verlaagt het stressniveau en laat het endorfine, het gelukshormoon, vrijkomen...

Vergeet niet dat een goede hydratatie (drink minstens 1,5L per dag) en voldoende slaap ook helpen om je immuunsysteem te versterken.

Eenvoudige gebaren en trucjes waarmee je je lichaam kunt verwennen, je kunt vullen met energie met toegankelijke en goedkope methodes!